Telefonisch een afspraak maken (spreekuur en huisbezoek)
Bij het telefonisch maken van een afspraak op het spreekuur via de assistente wordt er 15 minuten tijd gereserveerd voor reguliere consulten, of vijf minuten voor een kort consult. Eventueel kan het ook een telefonisch consult of een consult via beeldbellen zijn. Altijd geldt; één consult is één vraag! Wees daarom eerlijk tijdens het maken van de afspraak om teleurstellingen te voorkomen.
Bij ziekte en invaliditeit is het mogelijk om telefonisch tussen 8 en 10 uur een huisbezoek door de huisarts aan te vragen. Huisbezoeken worden afgelegd tussen 12 en 14 uur en bij medische spoed ook buiten deze tijden. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen. Bij het maken van een afspraak kunt u de voorkeur uitspreken voor één van de huisartsen of praktijkverpleegkundigen. Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met uw voorkeuren. Helaas is dit niet altijd mogelijk.
Online een afspraak maken
Online een afspraak maken is alleen mogelijk als u zich aanmeldt voor MijnGezondheid.net en/of gebruik maakt van de MedGemak-app (via de App Store of Google Play). U heeft altijd de DigiD app nodig. Als u als patiënt ingeschreven staat in onze huisartsenpraktijk en MijnGezondheid.net herkent u niet, bijvoorbeeld als u nieuw in de praktijk bent gekomen, dan kunt u zich hier aanmelden. Een afspraak komt direct in de agenda van uw huisarts te staan zonder tussenkomst van de assistente. Maakt u in geen geval een online afspraak bij spoedeisende klachten. U kunt de afspraak toevoegen aan uw eigen agenda en via de e-mail een bevestiging en herinnering ontvangen. Het kan zijn dat u alsnog wordt gebeld door de assistente als blijkt dat uw afspraak niet correct is gepland of als er zorgen zijn over de reden van afspraak. Ook hier geldt; één consult is één vraag!
MijnGezondheid.net en MedGemak
Hier vindt u meer informatie over MijnGezondheid.net en de MedGemak app.
Zelftriage via MINDD
Sinds de oktober 2021 is de nieuwe module ‘Moet Ik Naar De Dokter?’ geïntegreerd in het online maken van een afspraak via MijnGezondheid.net en MedGemak. Moet ik naar de dokter? is volledig gericht op het uitvoeren van digitale zelftriage door patiënten. De applicatie is 24 uur per dag te gebruiken en geschikt gemaakt voor alle patiënten. Gebruikers hebben gemiddeld minder dan 1 minuut nodig voor het doorlopen van een digitale triage.