Blog
Terug naar Praktische informatie

Informatie praktijk

<< Terug

Onze huisartsenpraktijk is er voor u!
Wij zijn een huisartsenpraktijk met 5 huisartsen, 9 assistentes en 2 verpleegkundigen. Onze huisartsenpraktijk is in augustus 1959 door dokter Prins in Krimpen aan den IJssel gestart. U kunt bij ons de hele dag terecht voor alle medische vragen en zorgproblemen, spoed of niet, maar ook voor keuringen en een reisconsult. Wij nemen deel aan alle Krimpense (keten)zorgprogramma’s. Gewoon goede en vertrouwde huisartsenzorg dichtbij onze patiënten!

Onze werkwijze
Als patiënt bent u ingeschreven bij Huisartsen Krimpen Midden en niet bij één van de huisartsen. We werken uitsluitend met spreekuur op afspraak. Een afspraak maakt u telefonisch of online. Er ia gedurende openingstijden altijd een assistente aanwezig in de praktijk. Bij spoed nemen wij binnen 30 seconden de telefoon op. Met alle medewerk(st)ers bieden wij moderne huisartsenzorg waarbij wij de richtlijnen van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) volgen. Niet-reguliere (alternatieve) zorg leveren wij niet. Wij zijn onderdeel van een groot modern gezondheidscentrum waar wij midden in het gebouw te vinden zijn. Met alle professionals in het gezondheidscentrum proberen wij goed samen te werken, zo mogelijk via de zorgprogramma’s van de Zorggroep Krimpen. De zorgprogramma’s worden met onze partner zorgverzekeraar VGZ afgesproken. Buiten kantoortijden wordt de huisartsenpraktijk waargenomen door de Huisartsenpost IJsselland in Capelle aan den IJssel.

Kernwaarden
Wij volgen de richtlijnen van het Nederlands Huisartsen Genootschap.
Wij werken samen voor uw gezondheid.
Wij zijn gespecialiseerd in de behandeling van suikerziekte.
Wij helpen u bij het stoppen met roken.
Wij accepteren geen enkele vorm van geweld.

Missie
Onze missie is het leveren van deskundige en persoonlijke huisartsenzorg vanuit een goed bereikbare huisartsenpraktijk!

Accreditatie
Onze huisartsenpraktijk is geaccrediteerd volgens de DEKRA Praktijkaccreditatie. Er wordt continu gewerkt aan kwaliteit. Als patiënt wilt u er zeker van zijn dat wij u de best mogelijke zorg verlenen. Maar hoe weet u nu hoeveel waarde een praktijk hecht aan kwaliteit van praktijkvoering en de geleverde zorg? Het antwoord: met het DEKRA praktijk keurmerk. Jaarlijks bezoekt een auditor of ook wel een controleur onze praktijk.

Uw mening telt!
Als patiënt heeft u invloed op het keurmerk van onze praktijk. Als belangrijk onderdeel van de accreditatie wordt er naar de mening van de patiënten gevraagd. Uw mening is van belang! Onze praktijk wil zich steeds blijven verbeteren. Heeft u opmerkingen, ideeën of klachten? Wij nemen uw opmerkingen graag in ontvangst. Lees meer

De digitale huisartsenpraktijk
Via MijnGezondheid.net en MedGemak is het mogelijk om veilig * een online afspraak te maken, per 1.1.2022 met gebruik van zelftriage via de systematiek van MINDD (Moet Ik Naar De Dokter), * uw zorgverlener digitaal een vraag te stellen met een e-Consult, en * uw laboratoriumwaarden en medisch dossier in te zien. Daarnaast doet de praktijk aan digitale consultatie van specialisten via Zorgdomein en/of Ksyos en kan de patiënt beeldbellen.

Service en Bereikbaarheid
Onze huisartsenpraktijk sluit 2-jaarlijks een Zorgovereenkomst met onze partner zorgverzekeraar VGZ. In principe volgen wij alle zorgafspraken die zij ons bieden. Onderdeel daarvan is de overeenkomst Service en Bereikbaarheid. We nemen deel aan alle onderdelen.

Het hebben en gebruiken van de mogelijkheid voor de patiënt voor het digitaal maken van een afspraak. Zie hiervoor ‘Afspraak maken’.

Het hebben en gebruiken van mogelijkheden tot het aanvragen van herhaalrecepten via e-mail, website of herhaalreceptenlijn van de apotheek. Het is mogelijk om 24 uur per dag uw herhaalrept aan te vragen en op te halen, buiten kantoortijden via de Zie hiervoor ‘Herhaalrecept’.

Aanbieden en stimuleren van E-consulten waarbij de patiënt binnen 2 werkdagen reactie krijgt. Dit is in verband met de hoge eisen die gesteld worden aan digitale veiligheid en privacy alleen mogelijk als u gebruik maakt van MijnGezondheid.net of met de app MedGemak. Zie hiervoor ‘E-consult’.

Aanbieden en stimuleren van beeldbellen ter vervanging van een fysiek consult in overleg tussen huisarts en patiënt. Vraag om deze mogelijkheid als u een afspraak maakt bij de assistentes.

Digitale zelftriage (per 1.1.2022) via de MINDD van Pharmapartners. MINDD staat voor Moet Ik Naar De Dokter. Deze is ook te downloaden als MINDD app op uw telefoon of bezoekt u de website. Zie hiervoor ‘Moet ik naar de huisarts?’

Aanbieden en stimuleren van de mogelijkheid tot inzien van labuitslagen. Binnen MijnGezondheid.net of met de app MedGemak is dat mogelijk naast het eigen medisch dossier inzien. Zie hiervoor ‘Mijn dossier’.

Aanbieden en stimuleren van de mogelijkheid tot telemonitoring en thuismetingen waarbij indien nodig de huisartsenpraktijk de benodigde apparatuur beschikbaar stelt ter voorkoming van consulten in de praktijk. Dit is mogelijk voor patiënten met ernstige luchtwegklachten, hierbij worden een saturatiemeter en een thermometer van de praktijk gebruikt. Ook is het mogelijk uw gewicht, bloeddruk en glucosewaarden door te geven aan de assistentes, huisartsen en/of praktijkverpleegkundigen. Gebruikt u hiervoor het ‘E-consult’. Met de (wond)verpleegkundige van de praktijk of uw thuiszorgorganisatie bewaken we uw wond met foto’s via de app. Telemonitoring en thuismetingen projecten worden de komende 2 jaar verder ontwikkeld. Vraag uw huisarts ernaar tijdens uw consult of visite.

<< Terug

Written by kim-admin-krimpen

No Comments

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *